PROJE HAKKINDA
Pandemi sürecinde gözlemlenen, gruplarda sıkça dile getirilen ve anketlere yansıyan temel sorun; öğrencilerin derslere katılmamaları, isteksizlikleri ve hem okul yönetiminin hem de öğretmenlerin bu soruna çözüm bulamamasıdır. OECD'nin 'Bir Bakışta Eğitim' raporuna göre Türkiye, eğitime katılım oranının en düşük olduğu üçüncü ülke olarak kabul ediliyor; Devamsızlık sıralamasında ise %55 ile ilk sırada yer almaktadır. Önce okullarımızdaki "başarısızlık algısını" değiştirmek istiyoruz. Başarı duygusunu yaşamış, kendine güvenen ve gelişime açık öğretmen ve öğrencilerle birlikte bu algıyı dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Eğitim koçluğu; öğrencilerin potansiyeli, keşfetmelerini ve özgüven sahibi olmalarını sağlayacaktır.
HEDEFLER
Milli Eğitimin amaçlarına hizmet ederken öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarının ve Avrupa vatandaşı olma yetkinliklerinin artırılması amaçlanacaktır. Gerçekleştirilecek koçluk faaliyetleri ile okul gereksinimlerine, yaşam ve kişisel ihtiyaçlara karşı daha motive, geleceklerini oluşturma konusunda daha istekli ve aktif olacaklardır. Öğrencilere yönelik eğitim koçluğu uygulamaları 2022-2023 eğitim öğretim yılında başlayacak. koçluk sistemi; Antrenörler ve öğrenciler arasındaki özel görüşmelerin yanı sıra derslerde doğal bir akış içinde de uygulanabilir. Öğrencilerin kişisel, sosyal, kültürel ve sportif becerilerini ön plana çıkararak özgüvenleri artacak ve kendilerini doğru platformlarda ifade edebileceklerdir.
ÇALIŞMA SÜRECİ
Yabancı uyruklular ve BEP'li öğrenciler dahil; Doğru ve kaliteli bir takibin sağlanması için her koç en az 2 ila 3 öğrenci ile ilgilenecektir. Koçluk faaliyetlerimiz sırasında öğrencilere ön-ara-sonrası anket değerlendirmeleri yapılacaktır. Onur belgesinin alınması başarıyı somutlaştıracak olup, SWOT analizi ile gerekli iyileştirmeler için çalışmalar yapılacaktır. Ekim ayında başlayacak ve Mart ayında tamamlanacak projemizde her ay en az bir etkinlik yapılacak, online ve yerinde etkinlikler planlanacaktır. Akademik başarıyı artırmak ve sosyal becerileri geliştirmek için Web 2.0 araçları kullanılacak, çevre bilinci, sosyal yardımlaşma ve okuduğunu anlama becerileri geliştirilecektir. Akran eğitimini olumlu yönde destekleyecek çalışmalar; 15-18 yaş grubuna yönelik ilgi çekici etkinliklerin olması, öğrencilerin motivasyon ve heyecanını dinamik tutması sağlanacaktır.