SATIN ALMA DUYGUSU'NUN RENKLERLE KARDEŞLİĞİ
( Brotherhood of the Sense of Purchase wiht Colors )
PROJE HAKKINDA
İnsanın kimliği olabileceği gibi mağazaların da bir kimliği vardır. Mağaza kimlikleri mağazaların giriş bölgelerine asılan tabelalardır. Projedeki amacımız mağaza kimliğini belirleyen tabelalarda bulunan yazılar ve reklam renklerinin insan psikolojisini etkileyebileceğini, böylelikle satın alma isteğini de tetikleyebileceğini fark etmek, tabelalardaki renklerin müşteri davranışlarına yansıyarak satın alma dürtüsünü veya satın almama dürtüsünü oluşturacağını fark etmektedir.
HEDEFLER
Renkleri tanır, üretilen ürün reklamlarının, renklerle ilişkisini kavrar, satın alma gücünü bilir, mağazaların belirlediği reklam ve tabela renklerinin insan psikolojisine etkisini anlar, satın alma algısının renklerle ilişkisini çözümler ve reklam kavramını anlamış olur, bu bilgileri kullanarak kendi logolarını tasarlar, oluşturacağı web sayfası ve grafik tasarımlarında renklerin gücüne hakim bir şekilde kreatif çalışmalar yapar.
BEKLENEN SONUÇLAR
Farklı şehirlerde veya aynı şehirde oluşturacağımız ekibimizle öğrenci ve öğretmenlerimizle Twinspace veya Zoom üzerinden görüşmeler, toplantılar, bilgi alışverişi yapılacaktır. Katılan tüm üyelerin Web 2.0 araçlarını kullanıp, öğrenme ve öğretme ortamlarında bolca kullanmaları sağlanacaktır.